bughi mambo rag

Leapsa: 5 autori importanti necititi

Posted on: 22 Septembrie 2009

In cazul meu, e vorba de Homer, Proust, Kafka, Gogol si Saramago. Or mai fi si altii, dar pe acestia i-am gasit in biblioteca parintilor, ceea ce face situatia un pic jenanta pentru mine:

HomerIliada
Marcel ProustIn cautarea timpului pierdut; Guermantes
N.V. GogolSuflete moarte
Franz KafkaProcesul
Jose SaramagoMemorialul de la Mafra

Asta nu va ramane asa. Sper ca pana la anul sa citesc macar 2-3 dintre ei – daca nu, aveti dreptul sa ma trageti de urechi.

Dau leapsa asta nou-nascuta (doar daca vor) lui dragos c, care tocmai mi-a raspuns la alta (iau in schimb leapsa despre Mihail Sebastian, initiata de el, ca sa fim chit), lui capricornk13, care pana recent era in aceeasi situatie ca mine in ce il priveste pe Proust si oricui care o doreste sau mai bine zis are curajul sa raspunda la ea.

13 răspunsuri to "Leapsa: 5 autori importanti necititi"

Îmi aminteşte de o situaţie dintr-un roman „universitar” al lui Malcolm Bradbury, în care jocul ăsta (mă rog, o variantă a lui) implica colegi de la o catedră de literatură engleză – şi unul dintre ei, parcă şef de catedră, admite (şi reuşeşte să îi convingă şi pe ceilalţi) că nu citise… „Hamlet”! Şi trage apoi tot felul de plictiseli din cauza momentului de sinceritate.
Eu, unul, aş putea declara că n-am citit o bibliotecă de cărţi toae numai de prima mână. Ceea ce mă umple de bucurie.
Dintre ele, primele cinci care-mi vin în cap ar fi: John Milton, „Paradisul pierdut” (idem cel regăsit:)); George Eliot, „Middlemarch” (pe care unele topuri serioase o pun pe primul loc ever, înainte de „Război şi pace”!); Adalbert Stifter, „Nachsommer” („Vară târzie”), pentru care Mircea Ivănescu are un cult; Stendhal, „Mănăstirea din Parma” (lipsă pentru care am avut de îndurat un perdaf groaznic de la acelaşi Mircea Ivănescu); nimic de Perec (deşi caligraful Alexandru şi Luiza, cititori de referinţă pentru mine, mi l-au umplut de elogii – am încercat „Lucrurile”, e ilizibil. O să trec la cele serioase, să văd, trebuie să fie ceva minunat acolo, ca să-i entuziasmeze atât).
Şi toate minunile astea îmi rămân de descoperit… Ce bine e să ai atâtea chestii necitite… 🙂

multumesc pentru leapsa, am s-o onorez…desi nu sunt numai cinci, ci probabil mult mai multi:)
Iliada n-am citit-o nici eu, ca doar n-am luat-o razna (am incercat, sa stii); Saramago n-am citit nimic, fiindca am incercat Pluta de piatra si nu mi-a placut deloc; Kafka am citit, dar nu pot pretinde c-am si inteles, cred ca eram prea tinerica;

Nici noi nu am citit -încă- Proust, deci ruşinea se poate împărtăşi într-un mod frumos şi onest! 🙂

@ Radu Vancu: Malcolm Bradbury era David Lodge toata ziua (cred ca si pe inserat). Zic asta pentru ca sigur n-am citit nici un Malcolm Bradbury 😀

Se poate, se poate, deşi mie mi se pare, azi ca şi ieri, că scena e din „Un om al istoriei”. N-am cartea la îndemână acum, dar chiar dacă mă înşel, tot am dreptate – demonstrez astfel ce cititor neserios sunt, în ton cu leapşa 🙂

Gata, m-am lămurit – am încurcat „Changing Places” al lui Lodge cu „The History Man” al lui Bradbury. Deci, cum ziceam, mă dovedesc până acum cel mai bun repondent al lepşei 🙂

Nici noi, singurul Bradbury pe care l-am citit este Ray…:)

pai io n-am terminat decameronul si tristram shandy, n-am citit nimic de e.t.a hoffmann, n-am citit robinson crusoe, moby dick, aventurile lui huck finn, fructele maniei de steinbeck. nu mai zic de autorii japonezi sau chinezi…

mama, si cred c-ar mai fi, numai gandindu-ma la contemporani!!!

Lăsând modernii la o parte, că p-aici probabil am lipsuri zdravene, un autor din care n-am citit chiar nimic este Gunther Grass. Nu ştiu de ce. N-am citit Ionesco şi nici Brecht. La capitolul poeţi am mari lipsuri.
Şi, sigur, mai am mari romane pe care nu le-am citit, de genul „Muntele Vrăjit” de Mann sau „Ulise” de Joyce dar măcar am citit alte cărţi ale autorilor respectivi.
Dar care ar fi fost hazul dacă aş fi citit deja tot?

Pardon, voiam să zic Samuel Beckett, Brecht am citit.

[…] Leapsa numarul 2, furata de la bughi mambo rag: cinci autori importanti […]

Am vrut sa incep „In cautarea timpului pierdut” de cel putin cinci ori pana acum. Dar numarul de pagini ma sperie ingrozitor! Inca nu am citit nicio carte mai mare de 800 pagini. 🙂

Ce de-a lume noua pe aici – si ce gazda nepoliticoasa sunt, neglijandu-mi oaspetii. Bine ati venit cu totii – daca nu cumva ati si plecat deja, ca de la casa pustie. Tacerea mea se datoreaza rusinii mele crescande, ca la multe, prea multe dintre cartile enumerate de voi trebuie sa recunosc cu jena ca nici eu… Faza cu intrecerea intre universitari o stiam, desi n-am citit nici „Schimb de dame” de Lodge, de la terorista, care o mentionase pe blogul ei, intr-o recenzie la o carte intitulata chiar „Cum vorbim despre cartile pe care nu le-am citit”.

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Septembrie 2009
L M M M V S D
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
