bughi mambo rag

In loc de blogroll, posturi pe alese – Google Reader Shared Items Widget

Posted on: 30 Septembrie 2009

Dupa cum probabil ati observat deja, eu nu am blogroll. Iar daca ati citit Disclaimer-ul, ati aflat si ca nu am de gand sa-mi fac. Asta pentru a preveni schimburile de link-uri, mai precis situatiile ipotetice in care as avea de ales intre a supara/jigni oameni prin refuz, riscand sa-mi fac dusmani si a pune in blogroll bloguri care nu ma intereseaza, riscand sa am un blogroll care nu ma mai reprezinta.

In loc de blogroll, poate ati observat ca a aparut o alta caseta in coloana din dreapta: „De pe bloguri adunate”, unde veti gasi posturi alese culese de pe alte bloguri, care-mi vor starni interesul din varii motive: poate fi vorba de idei si argumente pe care le impartasesc sau doar de o intamplare banala, cotidiana, povestita cu umor si farmec; poate fi vorba de o carte pe care am citit-o, a carei recenzie ii surprinde bine esenta sau de o carte pe care n-am citit-o dar a carei recenzie mi-a starnit interesul sa o fac;  s.a.m.d. Ceva oarecum asemanator avea candva terorista, o pagina numita parca „Insemnari misto„, doar ca ea o actualiza manual, ca nu prea le avea cu partea tehnica a blogging-ului. La mine e mult mai simplu, doar marchez cu un click posturile preferate.

Daca doriti si voi asa ceva – si m-as bucura ca obiceiul asta sa se raspandeasca, ar fi de folos in a gasi posturi interesante – trebuie sa folositi Google Reader. Daca n-ati mai folosit, instructiuni gasiti aici – daca aveti deja cont google (pentru gmail sau gtalk sau adsense sau blogspot sau google analytics sau picasa sau…) , sariti peste punctul 1 de acolo si va logati direct  in google reader cu userul si parola voastra. Apoi (dupa ce v-ati abonat la blogurile urmarite de voi) marcati pe rand posturile care v-au placut cu click pe Share. Ele vor apare la Shared Items, unde, dand click pe show details, o sa vedeti url-ul feed-ului rezultat (pe care il puteti  pune, cred, in orice feed reader), ceva de genul:

Feed URL:  http://www.google.ro/reader/public/atom/user/un-sir-de-cifre/state/com.google/broadcast 

De aici incolo procedeul difera in functie de ce tip de blog aveti:

  1. La WordPress.com cum am si eu:  mergeti la Widget-uri si adaugati-va Widget-ul RSS pe care il configurati  copiind url-ul feed-ului de care ziceam mai sus cu copy/paste in casuta destinata, prima dintre casutele widget-ului. Puteti schimba si celelalte setari: numele widget-ului (la mine e „De pe bloguri adunate”), cate posturi sa fie afisate, daca sa afiseze si inceputurile posturilor (sau doar titlurile) si autorii lor etc.
  2. Site propriu cu blog de tip WordPress – aveti nevoie sa descarcati un pluggin de aici:
    http://wordpress.org/extend/plugins/google-reader-widget/
    Cum se instaleaza vedeti la Installation.
  3. La Blogspot.com – urmati indicatiile de aici:
    http://googlereader.blogspot.com/2007/02/by-bloggers-for-bloggers.html
  4. La Weblog.ro: mutati-va cat mai repede de acolo, spre binele vostru.

Succes – abia astept sa vad ce posturi interesante descoperiti voi !

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Septembrie 2009
L M M M V S D
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
