bughi mambo rag

pds despre patrie

Posted on: 10 Octombrie 2009

Nu m-am invrednicit sa scriu recenzia promisa in postul trecut si nici altceva, dar daca e sambata sa fie PDS si daca tot a fost pomenit in comentariile ultimului post Stefan Baciu, poetul roman din Hawaii, sa-i dau cuvantul:

Patria

Patria e un mar
Intr’o vitrina de bacanie japoneza
pe strada Liliha
în Honolulu, arhipelagul Sandwich
sau o placa de patefon
ascultata în tacere în Mexico
–Maria Tanase langa vulcanul Popocatepetl–
patria e atelierul lui Brancusi la Paris
patria e peisajul lui Grigorescu
intr’o dupa-amiaza de toamna la Barbizon
sau Rapsodia Romana auzita intr’o dimineata
în Port au Prince în Haiti
si patria e mormantul lui Aron Cotrus
în California
patria e o ciocarlie care se inalta
oriunde
fără frontiere si fără intentii
patria e un concert de Dinu Lipatti
la Lucerna, Elvetia, intr-o seara ploioasa
patria e aceasta adunare de fete
de intamplari si de sunete
imprastiate peste tot globul
dar patria e
mai ales
o clipa de tacere.

Asta e patria.

Continuarea o puteti gasi aici.

Etichete: , ,

2 răspunsuri to "pds despre patrie"

Cind l-am citit prima oara nu prea mi-au placut referintele culturale. Marul, in schimb, mi-a placut.

Dupa aia mi-am adus aminte ca Rapsodia romana poate suna altfel prin strainataturi – acum vreo zece ani, cind de-abia ajunsesem pe-aici, am ascultat citeva acorduri din Rapsodie si mi-au tisnit instantaneu niste lacrimi, ca in manga. Dar sigur, nu despre asta e vorba in poem 🙂

Si mi-am mai adus aminte cum am dat din intimplare, in Montréal, peste inscriptia AVEM VARZA MURATA, scrisa cu pixul si cu litere ezitante, ca afisele AVEM BORS de acasa. In bacania cu varza murata era un domn batrin, frumos, cu alura de Compay Segundo. Avea o cassa cum nici in muzee nu cred ca mai exista.
Era venit in Canada de pe la inceputul sec. XX. Patria mea s-a concentrat, pentru citeva momente, in bacania aia 🙂

Probabil pentru exilatul din Hawaii respectivele referinte culturale nu erau atat referinte culturale cat in primul rand madlene, daca-mi permiti sa zic asa desi, cum am marturist deja, nu l-am citit inca pe Proust.

Later Edit: de fapt asta ziceai si tu, nu stiu de ce am simtit nevoia sa o zic si eu explicit.

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Octombrie 2009
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
