bughi mambo rag

Scriitori si critici literari despre luciat

Posted on: 14 Noiembrie 2009

Mircea Cartarescu (scriitor)

Draga luciat, dragi prieteni, ma intristeaza perspectiva ca blogul literar cel mai adevarat, mai inteligent si mai dezinteresat sa dispara. Dar e in logica lucrurilor.  […]
Vreau sa spun si cateva lucruri concrete. Mai intai, ca luciat mi-a facut intr-o seara onoarea de a se intalni cu mine. Am baut o cafea impreuna, in oras. A fost unul dintre cele mai magice momente ale vietii mele. Daca nu am inca Alzheimer, va spun cu mana pe inima ca ea nu este nici Vali sau Teo (bunii mei prieteni), nici altcineva din lumea literara. Iar mie inca nu mi-a spus nimeni ca mint sau ca ma implic in cabale de orice fel. Apoi, e total fals ca luciat a facut jocul Poliromului sau a oricarei alte edituri. […] Dar adeseori luciat a scris cu finetea si empatia atat de cunoscute despre carti aparute la multe alte edituri.
In fine, deplang conflictul, absurd de la inceput, dintre doi dragi prieteni ai mei, leo serban si luciat. Daca s-ar cunoaste, cei doi s-ar place nespus de mult. Asa, leo a declansat un friendly fire total gratuit impotriva unui blog exceptional, de parca n-ar exista suficiente tinte in jur, oh, Doamne, sunt chiar prea multe.
Ii multumesc luciei t pentru orele pe care, de cand mi l-a semnalat Cristi Teodorescu, le-am petrecut, mereu cu placere, pe blogul ei.

Paul Cernat (critic literar)

În ultimul an, blogging-ul literar autohton a produs cîteva nume demne de toată atenţia, iar între ele, simpatic-misterioasa luciat, alias „terorism de cititoare” a devenit deja un reper.

Radu Pavel Gheo (scriitor) 

Dacă mi s-ar fi spus să aleg un singur blog cultural pe care să-l pot urmări zilnic, l-aş fi ales pe ăsta http://www.terorista.ro/. Şi, conform legilor lui Murphy adaptate la mizeria românească, exact blogul “terorism de cititoare” s-a întrerupt. “Terorista” nu mai scrie. Din motive care mă înfurie şi mai tare.
Trebuia să-mi dau seama că s-ar putea întîmpla şi aşa ceva. Era un blog cultural prea bun. În cei trei ani de activitate “terorista” (aşa o ştiu cam toţi cititorii şi scriitorii) devenise un reper. Părerile ei contau – mai mult decît ale multor critici literari consacraţi.

Adela Greceanu (scriitoare)

Luciat a scris de curind pe blogul „Terorism de cititoare” despre romanul meu. M-am bucurat, fireste, asa cum ma bucur de fiecare data cind unor oameni inteligenti si cu haz (cum ar zice domnul Cosasu) le plac cartile mele. Dar n-am apucat eu sa ma bucur prea mult, ca m-am intristat de-a binelea. Terorista a anuntat ca renunta la blog. Pentru cei care nu stiu, „Terorism de cititoare” este (era) unul dintre cele mai frecventate bloguri despre carti. Poate chiar cel mai frecventat. Si asta, cred eu, si fiindca terorista scria cu o pasiune molipsitoare de cititor indragostit, dar si cu umor, cu distanta, deci, despre carti dintre cele mai diverse ca stil, ca registru, ca mesaj, ca miza. Chiar daca nu eram intotdeauna de acord cu ea – ceea ce e cit se poate de firesc – o citeam cu placere.

Florin Iaru (scriitor)

Era un blog pe gustul meu, pentru că un om căruia îi plăceau cărţile vorbea despre ele. Asta nu e suficient. Mai trebuie ca tot ceea ce scrii să fie sub zodia inteligenţei şi competenţei. Apoi stilul să ţină în gheara tastei elementele comunicării. Nu mă înteresează cine eşti şi nici ce studii ai. Dar comentariile tale au (în)trecut repede de tîmpenia obtuză, greţoasă, suficientă şi preţioasă a 99% din bloguri.

Mihai Iovanel (critic literar)

Mi-e dor de blogul lui luciat, dar ea s-a retras in Caraibe: trebuie ca fumeaza, bea cocktailuri cu rom alb si scrie un roman.

Mircea Mihaies (critic literar)

 Intraţi, de pildă, pe blogul terorism de cititoare, al unei doamne pline de vervă şi desăvârşit gust literar

Ioana Nicolaie (scriitoare)

si despre Luciat: de ce nu putem crede ca exista cititori pur si simplu, destepti si altruisti, asa cum nu sint multi dintre criticii nostri literari?

si:

Şi-a închis blogul pentru că s-a simţit asaltată de voci negative, care nu acceptă ideea că există un blog de succes şi la cititori obişnuiţi, şi la profesionişti. […] Devenind o breaslă şi înmulţindu-se, bloggerii au orgoliile lor, au stimă de sine, fiecare vrea trafic. Ea, fireşte, era «the best» pe zona ei. Atunci normal că a stârnit invidii.

Cezar Paul-Badescu (scriitor)

Draga luciat,
Nu stiu daca ai publicat vreodata in presa paper based, dar da-mi voie sa te felicit pentru comentariul tau, care e mult mai aplicat si mai matur din punct de vedere literar decit mai toate textele jurnalistilor sau ale criticilor “cu patalama” care au scris despre “Luminita, mon amour”.

si

Ce-mi place mie, ca cititor mediocru si nici macar inistent, la blogul “Terorism de cititoare”: ca luciat vorbeste despre carti firesc, fara sa se cocoatze pe vreun soclu (asa cum se obisnuieste pe la noi) si fara sa-ti arunce, sictirita, fraze gongorice, care sa arate cit de desteapta e ea si cit de multe a citit. E un om normal care-ti vorbeste normal, asa cum ar face-o la o bere. Faptul ca isi pastreaza anonimatul si ca nu face parte din ciorba literara de la noi (compusa din tot felul de gasculitze, orgolii si interese care plutesc intr-o zeama lunga si insipida) e iarasi un punct cistigat, pentru ca-i da libertatea de a fi onesta si de a spune exact ce gindeste.

Costi Rogozanu (jurnalist, critic literar, scriitor)

Blogul ala despre carti era cam ce-si poate dori un cititor normal la cap – seninatate, public bun, carti multe. Era un stil nou de prezentat carti, nu avea mari ambitii si scria fara emfaza. 

Simona Sora (critic literar)

Deschid blogul luciatei (www.terorista.ro), cel mai inteligent, mai adecvat în comentarii şi mai decent blog despre cărţi din România

Cecilia Stefanescu (scriitoare)

Nu despre Lucia T. vreau sa scriu aici. Decizia ei este, la fel ca o demisie, un act unilateral. Am fost şi n-am fost de acord cu unele dintre părerile ei, dar era frumos să citeşti un om care, dezinteresat, pasionat si sincer, scrie despre carti pur si simplu. Daca e o persoana din lumea literara, atunci si-a jucat foarte bine rolul si ar trebui sa-l continue si in viata reala, acolo unde astfel de atitudini lipsesc. Daca nu e din lumea literara, atunci nu pot spune decit ca o invidiez la fel de sincer si dezinteresat pentru libertatea pe care, pentru o perioada, a avut-o in acest spatiu.

Mihaela Ursa (critic literar)

Limbajul blogului nu este limbajul publicaţiilor culturale. Ştiu toate astea. Dar glumeam doar pe jumătate când propuneam un premiu al Academiei pentru bloggeri de tipul regretatei întru internet teroriste luciat. Ei fac, pentru cultura noastră destul de snoabă, servicii de sanitarizare culturală.

Adică: vorbesc despre cărţi cu bun simţ, cu o intuiţie critică pentru care mulţi critici literari şi-ar sacrifica un deget, într-un limbaj non-elitist până la colocvial (fără să ajungă imund), din interiorul unei culturi personaliste a cărţii, cu o pasiune şi cu o onestitate netrucate, fără condiţionări care ţin de politici culturale, cumetrii sau ataşamente de şcoală. Marele câştig cultural al unei astfel de implicări electronice nu mi se pare neapărat judecata lor de valoare, subiectivă ca a unui critic literar “cu şcoală”, cât faptul că ei – şi nu criticii literari, s-o recunoaştem – sunt aceia care conving oamenii să citească.

Probabil va intrebati ce mi-a venit sa insir toate astea azi, in loc de pds. Imboldul a fost urmatoarea fraza din mesajul de adio al redactiei Dilemei Vechi catre apreciatul critic de film si enervantul troll de bloguri Alex Leo Serban, care a plecat in tarile calde:

Va lua cu el instinctul şi măiestria lui speciale de a detecta şi pune la punct orice fel de fanatism sau terorism cultural şi nu numai.

Cum mesajul e „semnat” anonim „Redactia”, nu stiu cine este autorul frazei. Dat fiind ca nu imi amintesc sa fi sesizat la nici un alt „dilematic” ostilitate fata de „terorista”, care a fost invitata in repetate raduri sa scrie in paginile revistei – parerile a doi dintre ei, Cezar Paul-Badescu si Simona Sora, le gasiti mai sus – am chiar banuiala ca „necrologul” (sau cel putin fraza cu pricina) a fost scris chiar de catre destinatarul sau, Alex Leo Serban in persoana…

Asa ca, pentru ca tovarasului sau de lupta isuciu, care a citat cu satisfactie pe blogul lui (nu pun link!)  fraza respectiva, ii sunt tare dragi apelurile la autoritate, il invit sa puna in balanta pe de o parte autoritatea tuturor celor mentionati de mine, scriitori si critici literari, si pe de alta parte cea a singurului anti-terorist din lumea culturala, critic de film. Cum zicea Mihai Iovanel intr-un alt context:

evident, e posibil sa ne inselam cu totii, dar parca e un pic mai probabil sa nu 🙂

49 răspunsuri to "Scriitori si critici literari despre luciat"

Cool! E bine cum ai pus problema.

doamne ce oribil. eu tot nu am priceput de ce a fost omul asta atat de inversunat impotriva ei. culmea e ca el a dovedit ca face terorism cultural, nu altii… sincer, dupa faza asta eu nu l-am mai putut citi pe alex leo serban. buna initiativa oricum sa aduni toate referintele astea frumoase. i also miss Terorista 🙂

vaaaai, intr-adevar mi-ai adus aminte de multe clipe frumoase petrecute pe blogul teroriste. imi e asa de dor de scrierile ei…
stii, din speranta, chiar mai intru din cand in cand pe blogul ei, doar doar, poate poate se reapuca de el.

@insemnaridinsubterana: merci, insa nu imi fac prea mari sperante de a-l pune pe ganduri pe isuciu – e greu sa patrunda o judecata dreapta intr-o minte sucita. Care dintre cei de la „insemnari din subterana” esti ?

@Miruna Vlada: nici eu nu imi dau seama care e explicatia obsesiei lui Alex Leo Serban pentru luciat. Povestea a inceput cand s-au contrazis aici dar am inteles ca ostilitatile s-au declansat dupa o discutie pe mess cand „terorista” l-a pus pe ignore. Orgoliul ranit nu e totusi o explicatie suficienta pentru aproape un an de hartuiala (unidirectionala) online. M-as fi gandit la alta posibila cauza a supararii unui barbat de ~ 50 de ani pe o femeie de ~ 35 care i-a intors (virtual) spatele, dar parca se zice ca als e gay, deci nu merge…

@Alyna: si eu sper ca luciat sa revina. In special acum, ca als parasit nu numai tara ci si blogosfera, se pare, deci cea mai importanta dintre cauzele care au facut-o sa renunte a disparut de la sine.

A, scuze, sunt Teodora, ca în majoritatea timpului, de altfel. 🙂

Desi imi doresc foarte tare sa o faca, ma indoiesc ca asta e un motiv suficient de puternic sa o faca sa revina. Nu stiu, ma tot gandesc cumva ca e de datoria noastra sa o convingem. Dar nu stiu cum… 😦

Miruna, we all miss her…
Pacat ca au ramas atit de putine voci ca ale lucieit, neutre fata de oameni, patimase fata de cartile lor…

da, mai e white noise si mai sunt si alte bloguri bune despe carti totusi, sa nu ne plangem, dar terorista era unica :).
o puteti citi cu un raspuns oarecum recent aici http://revistacultura.ro/blog/2009/09/dosar-internet-pentru-literatura-luciat-un-cristian-victor-jalba-soimaru-victor-kapra-mihai-iovanel/

@bughi mambo rag: ce ma bucur c-ai facut un lucru atat de frumos! da, tuturor ne e dor de luciat; imi pare rau doar c-ai legat insemnarea de cele doua triste personaje; nu exista pentru ei pedeapsa mai cumplita decat a-i ignora…

Nici eu nu-l mai pot citi pe Alex Leo Serban, dupa ce i-am vazut tonele de comentarii nedrepte si injurioase la adresa lucieit si a altora. Nu stiu cum de a ajuns sa faca o fixatie atit de urita, din ce citisem nu mi se parea predispus la asa ceva. Cum s-a purtat cu luciat ar trebui sa fie motiv de rusine, nu de mindrie si de ridicare in slavi. Aluzia aia din Dilema e cel putin ridicola.

Orice dialog cu el pe tema asta a fost imposibil. Oricum, am gresit de la inceput, incercind sa-i dau argumente rationale unui om care ducea o campanie de discreditare.

Sper ca M. Iovanel are dreptate : )

Ieri am citit undeva, nu mai ştiu unde deşi am căutat, un panseu pe care l-am găstit penibil pentru că autorul plângea pe umeri bunului simţ şi a spiritului civic din România care nu mai au nici o şansă acum, după plecarea lui A.L. Şerban. Ştiu că civitatea şi decenţa nu prea au legătură cu ţara asta, dar dacă criticul de film era ultimul lor cavaler, înseamnă că suntem mai jos decât credeam. Altul din subterană: Marian.

Pentru toti cei carora le e dor de luciat: o mai puteti citi si intr-un interviu ceva mai vechi, e drept, din august: partea I si partea a II-a.

@Marian din subterana: cred ca e vorba de asta:

http://surorilemarx.wordpress.com/2009/11/13/totul-de-vanzare/

Si pe mine m-a enervat – cu atat mai mult cu cat la retragerea lui luciat tot ei ziceau ca se face prea mult caz.

Ma enerveaza in general faptul ca si el in Dilema dar mai ales simpatizantii lui pe bloguri si in presa il prezinta ca o victima, care pleaca dintre noi pentru ca nu il meritam si nu am stiut sa il apreciem, cand de fapt el pleaca nu fugind de ceva ci atras de altceva, de o viata noua intr-un loc fascinant, exotic, unde zice ca avea o matusa (probabil o mostenire) – vedeti ce spune aici:

http://wanderingelf.net/blog/?p=1386

@Alexandru: eu nu-mi faceam probleme sa il citesc pe Alex Leo Serban. Dpmdv, citindu-l, informandu-ma cu ajutorul lui despre filme, eu ma foloseam de el, nu ii faceam lui vreun serviciu, deci np. Dar nici nu imi pare deloc rau ca a plecat, daca asta ar da o sansa reintoarcerii lui luciat.

bmr, linkul pe care l-ai pus duce către o postare a nepotului meu Vasile Rechinroll şi reflectă exclusiv părerea lui. Să-l înţelegem: trăieşte într-un orfelinat, are puţine repere culturale, şi se pare că alş era unul dintre ele.

Pun aici aşadar un link către părerea mea despre plecarea dintre noi a luciei t. Ca să vadă toată blogosfera că surorile Marx iubesc democraţia şi acceptă (uneori) şi păreri divergente:

http://surorilemarx.wordpress.com/2009/04/13/batman-piesa-de-teatru-intr-un-act/

Doamne, da ce copii naivi sunteţi! De parcă în Patagonia aia unde s-a dus alş nu ar exista Internet. Deşi plecat, nimic nu-l împiedică să intre pe blogurile unde se vorbeşte despre el, vezi blogul surorilor Marx sau cel al lui Wandering Elf. Ca urmare, dacă luciat s-ar întoarce – ceea ce ar fi mişto, zău! – am asista, inevitabil, la revenrea fulminantă a lui alş, din orice colţ al satului global pe unde se va afla la momentul respectiv.

@Rhetta: babo, stiu postul asta al tau, dar imi amintesc si de un altul, cel cu floraria (poate ala o fi fost al Vetei).

Iar la nepotel nu m-a enervat ca il considera pe als un reper cultural – ceea ce omul chiar era pe felia lui, dupa cum si terorista era pe felia ei – ci ca vede in el un fel de reper moral:

„Ştiindu-l în spatele ecranului aveam garanţia că cultura va mai exista în ţara noastră, că bunul simţ va învinge într-un final nu numai în filmul românesc, ci şi în viaţa de toate zilele, aveam certitudinea ca aerul din ţară va rămâne cât de cât respirabil.

@dreamingjewel: din pacate ai dreptate, dar atunci cand postam eu, als parea sa fi abandonat blogosfera; nu mai postase deloc, de la plecare, pe niciunul din blogurile frecventate de el inainte: nici la Cezar Paul-Badescu (unde inadins pusesem un comentariu provocator, in care il numeam troll – n-a reactionat decat isuciu), nici la boladenieve, nici la dragos c, nici la isuciu care ii dedicase un post lacramos… mi-am imaginat ca acolo are o viata suficient de interesanta ca sa nu-i mai lase loc si pentru bloguri, dar se pare ca m-am inselat…

hai sa il ignoram. Slava Domnului ca am alte repere de bun simt si intelectualitate!

asa e. subscriu. Desi eu l-am mai putut citi, dar imi sarea mustarul 🙂

Pe de alta parte, nu cred ca decizia lucieit (de a reveni sau nu) ar avea ceva de-a face cu latitudinea & longitudinea unde se afla als.

@bmr
Yep, ai dreptate, era si unul cu o florarie, si era al meu. Uitasem de el, dar recitindu-l, mi se pare in continuare ok. Ziceam – si sustin in continuare – ca plecarea lucieit a fost cam smiorcaita pentru gustul meu.
A lui als mai putin, macar omul recunoaste ca s-a plicitsit de jurnalism si cauta altceva.
In fine, luciat nu mi-a lipsit nici o secunda de cand s-a retras, si nici cronicile lui als nu imi vor lipsi, pentru ca oricum nu le-am citit niciodata. Dar recunosc ca a fost un partener de cearta distractiv uneori.

Aşa este, pe blogul babelor Marx am citit , de aici şi surpriza, acum lămurită. Cu siguranţă, Dreamingjewel şi Alexandru au dreptate: plecarea lui als nu o să însemne reîntoarcerea lucieit.
Ce mă enervează cumplit e că la noi, cum pleacă vreunul (în lumea celor drepţi sau doar peste hotare), imediat ne lansăm în ditirambe înălţătoare despre meritele sublime ale respectivului. Indiferent de ceea ce a făcut în fapt individul. Toţi devin eroi în comparaţie cu cei rămaşi aici (pe lumea asta, sau în România). Aşa s-a întâmplat cu Brucan, spre exemplu. Gata, m-am defulat. 🙂
Marian

@Rhetta Marx: Poate ar fi bine de precizat ca Luciat nu e responsabila de reactiile („smiorcaite” sau nu) pricinuite de plecarea ei.

Alexandru, nu mă refeream la reacţii, mă refeream la textul ei de adio: „m-am saturat de ticalosi, mi-au stricat cheful sa scriu despre carti si despre autorii lor”, blablabla.

@Rhetta Marx:

Mie textul ei de adio nu mi se pare deloc „o smiorcaiala.” Nu contine nici o exagerare: „Hartuiala, jigniri, amenintari, calomnii” inseamna exact hartuiala, jigniri, amenintari, calomnii. In conditiile astea, nu-i de mirare ca nu mai avea chef sa scrie despre carti, pe blog.

Nu mai zic nimic. Mi se pare total absurd ca am ajuns sa analizam postarea ei de la sfirsit dpdv retoric si sa ne intrebam daca a gasit sau nu tonul potrivit. Asa, diluviul de calomnii deversate la adresa ei si a altor oameni ajunge sa para o chestie secundara.

@toata lumea: luciat este o mare doamna; e rationala, lucida si echilibrata; decizia ei nu a fost un impuls de moment, ci un gest gandit si asumat, iar motivul principal n-au fost atacurile la adresa ei personal, ci atacurile la cei care-i luau apararea sau cei pe care se presupunea in mod aberant ca-i reprezinta; s-a saturat sa vada dejectiile imprastiate la adresa altor oameni cu o legatura mai vaga sau mai putin vaga cu ea; a considerat ca pasiunea ei pentru un blog nu este o justificare suficienta ca si altii, alaturi de ea, sa fie tavaliti si jigniti fara motiv; luciat a dat, astfel, un exemplu de demnitate, decenta si bun simt ce va fi cu greu egalat atat in blogosfera, cat si in viata publica romaneasca

e tendentios, ba chiar scandalos textul de „ramas bun” din dilema veche. e plauzibil sa fi fost scris/conceput de als insusi, si e probabil ca toti sa fi banuit asta. dar cred ca facerea publica a acestei suspiciuni e un gest lipsit de eleganta, in contextul acestui blog. contrasteaza cu celelalte blog-entries, contrasteaza cu citatele de la inceputul acestui blog-entry.

[ mi se pare remarcabil ca toti cei citati depling renuntarea teroristei, si nu condamna explicit cauzele sau cauzatorii. prin asta, blamul e cu atit mai intens. ]

luciat nu se mai intoarce.

si als n-a plecat niciodata.

[…] Prima acuzatie – de nepricepere si prost gust – am infirmat-o deja in postul precedent, insirand parerile apreciative, uneori chiar elogioase, ale multor scriitori si critici literari, […]

to whom it may concern:

1 textul semnat ‘redactia’ a fost scris de andrei manolescu, cu contributia lui mircea vasilescu; n-as fi dezvaluit acest amanunt daca inferenta ca EU as fi scris acel text nu ar fi fost in asemenea hal ridicola…
2 faptele sint intotdeauna rasucite & rastalmacite pt a sustine teorii (in general ale conspiratiei, lol); trebuie totusi sa pun lucrurile la punct, spunind inca o data ca EU i-am dat ‘ignore’ teroristei, nu invers! din clipa in care i-am ghicit ‘jocul’, nu m-a mai interesat nici cit negru sub unghie
3 tin sa repet – si aici – k nu am NICIUN regret pt ‘terorismul cultural’ pe care i l-am aplicat teroristei! i just gave her a taste of her own medicine ;P
4 pt ca aici pare sa se fi coagulat un fel de ‘vale a plingerii’ dupa terorista, dati-mi voie sa va impartasesc tot dispretul meu

ps altminteri, buenos aires es muy lindo… me gusta muchissimo!

@Alex Leo Serban

textul semnat ‘redactia’ a fost scris de andrei manolescu, cu contributia lui mircea vasilescu;

Textuletul acela de un singur paragraf ? De cati redactori dilematici e nevoie ca sa schimbe un bec ?

f inteligent.
ia sa vedem: de cita ‘ironie’ de acest calibru ar fi nevoie k sa-ti raspund?
(altminteri tipic romanesc, evident: se eludeaza the facts deoarece cheful de o caterinca de 2 parale este irezistibil…)

Si astfel, cu aprecieri despre ironia mea, eludezi intrebarea „de ce ar fi nevoie de doi oameni pentru un text asa de scurt ?”

Cat despre facts, ai la dispozitie 3 posturi lungi si consistente pline cu asa ceva.

… nu eludez nimic; how about: AU VRUT sa-l semneze la 4 miini din simpatie pt ‘menuet’? 😉

ps acelea nu sint ‘facts’ (apropo de luciat), sint wishful thinkinguri…
uite o ipoteza (bazata pe ‘facts’!): persoana cu care s-au intilnit toti era interfatza, ‘omul de paie’ impins la inaintare de cooperativa ‘sophie kinsella s.a.’ (sau una din miinile care ajutau la traduceri, etc. e cit se poate de plauzibil.)

si iata alt ‘fact’: nimeni nu e atit de cretin incit sa comenteze NUMAI cartile unei anumite edituri, sau TOATE cartile sophicai k…

sau asta: in cazul in care s-ar afla k ‘luciat’ = cei 2, miza este MULT mai mare! nu atit faptul (minor) k au comentat SI carti scrise/traduse de ei, cit – mai ales – FELUL cum au comentat cartile unor prieteni/amici, hm?

alt ‘fact’: ceea ce spun unii-altii dspr terorista, in public, este O PARTE a adevarului; in particular se mai spun(eau) si altele ;P

si – in fine, continuind ideea de mai sus – va pot confirma k parerea dspr ‘luciat’ nu era nici pe departe atit de roz-bombona (la dilema) pe cit lasa sa se-nteleaga anumite pozitii publice…
k peste tot, exista interese de moment.

@als:

luciat a scris si despre sophie kinsella. Doar a comentat 700 si ceva de carti, nu? pe urma, faptul ca un anumit gen de informatie e promovat in format de carte, revista sau program tv tot aia e. Elle= America’s Next Top Model= S. Kinsella la un anumit moment (adica tot cosmetice, moda si alte subiecte usoare pt clatit creieri obositi, ceea ce e ok.)

cat despre opinia celor de la dilema – tocmai v-ati descris fostii colegi ca niste ipocriti; deci probabil si „simpatia” pt dvs e la fel ca cea pt luciat.

cat despre teorii ale conspiratiei: hai sa zicem ca o parte a „culturalilor”din ro au murit de ciuda ca nu pot convinge lumea sa cumpere carti cu recenziile lor rasuflate iar seful i-a mustruluit ca ar putea vinde carti bune, dar nu au talent, avand blogult eroristei ca argument. Un ciufut (sau o ciufuta) suparat (a) rau pe mustruluiala, a inventat personajul isuciu si la un moment dat, v-a luat si pe dvs de fatada si a inceput razboiul contra luciatei.

Na, daca e sa fabulam, hai sa facem scenarii cat mai pline de imaginatie si mai acadabrante. De ce sa ne bazam numai pe imaginatia lui isuciu?

deci
1 faptul k luciat a scris SI dspr sophie k arata lipsa ei de gust, sau de criterii ferme, sau de discernamint – pt k nu poate sa-ti placa si nabokov, si cartarescu, si sophie k! sa fim seriosi
2 nu e acelasi lucru sa citesti o revista k ‘elle’ si sa citesti sophie k – macar pt faptul k ‘elle’ o poti gasi pe masa la dentist & o poti citi acolo, pe cind pe sophie k trebuie s-o cumperi (sau o primesti gratis, daca o traduci)
3 exista un grad de ipocrizie oriunde, mare descoperire! in ce ma priveste, eu n-am incercat niciodata sa fiu simpatic, ‘user/reader-friendly’ etc (cum facea, cu disperare, luciat), asa incit parerile proaste ale unora & altora ma lasa fix rece. or, daca in cazul luciatei ‘valea plingerii’ este de-nteles (tinind cont cit de ‘ipocrita’ era cu toata lumea care-i intra pe blog), in cazul meu, valul de simpatie stirnit de plecarea mea este surprinzator… la urma urmei, hello, eu sint ala care a spus & scris de nenumarate ori k nu vrea sa fie citit de mai mult de 15 oameni alesi (pe sprinceana) de mine! ;P
4 terorista a vrut sa ramina anonima; ghinion, n-a reusit… dar comparatia cu ‘costumul de baie’ – pe care a facut-o cineva – e trasa de elastic: cind cineva poarta costum de baie nu inseamna k vrea sa faca plaja in pielea goala!
5 mie nu mi se pare k luciat avea talent… ah, k scria USOR, curgator – asta da. dar recenziile ei (atit cit am citit) erau k niste
kiftelutze gatite spornic de o gospodina iute de mina k sa hraneasca toti abonatii cantinei…

eu am o idee mai inalta dspr literatura (y compris critica literara) decit k fast-food catering

1. de unde se vede ca dumitale probabil nici macar nu iti plac filmele. De unde ai ajuns la concluzia ca unei persoane ii place numai un anumit tip de carti? Daca mananci sarmale nu poate sa iti placa si o salata?

2. si cartile consumabile se dau din mana in mana, fara sa le cumperi.

3. luciat era politicoasa, nu lingusitoare. Afirmaia soune mai multe despre tine – care pun pariu ca soptesti tuturor celor de pe urma carora ai putea trage foloase ca fac parte din cei 15 vizati de cartea ta.

4. exact; a vrut sa ramana anonima; asa cum cineva care poarta costum de baie vrea sa nu faca plaja in pielea goala. Nu a vrut sa isi descopere identitatea, asa cum unii nu vor sa isi descopere fundul. Comparatia e ok.

5. Spre deosebire de tine, luciat nu si-a dat niciodata ochii peste cap si nu s-a proclamat mare intelectuala. A spus clar ca sunt doar parerile ei despre carti. Tu esti cel care se autoproclama arbitru al bunului gust – cu un comportament de mahala.

6. poti sa scrii romane aici, nu convingi. Pun pariu ca te plictisesti de moarte, ca sud-americanii nu inghit certaretii ca tine. Daca ai avea ce face, ai scrie mai putin si te-ai plimba mai mult. Pa!

1 kinsella nu e nici sarma, nici salata; e fast-food
2 am mai spus: a citi O carte de sophie k poate fi un accident; a citi 3 e deja dependenta – iar dependenta asta arata o lacuna de gust
3 oh da, nu era ‘lingusitoare’, nuuu! e suficient sa-i citesti comentariile intimpinatoare ale celor care ii intrau pe blog… politetea nu trebuie sa fie unsa cu miere – a ei era, din belsug; yuk
4 anonimatul luciatei a fost un pariu; din pacate (pt ea), l-a pierdut (cu chiloti de baie cu tot)
5 pai nu poti sa fii arbitru al bunului gust intr-o tara deficitara la asa ceva! de aia m-am si carat (cit dspr ‘intelectualitatea’ luciatei – asta ziceam si eu: era o simpla cateritza pt un gust mediu…)
6 aici duc o viata normala – adica ma SI plimb, vad cu oameni, citesc etc; numai turistii bifeaza compulsiv cit mai mult in cit mai putin timp, speriati sa nu le scape ceva. eu am tot timpul ;P

ma amuza ‘concluziile’ la care ajungi, in ce ma priveste (vezi pctele 3, 5 & 6). din pacate pt tine, ele tin de wishful thinking, nu de realitate: nu-i asa k e confortabil sa crezi asta? 🙂

ps in atentia celui ‘din subterana’ care semneaza ‘marian’: sorry, dar nu interactionez (nici macar virtual) cu persoane al caror prenume e marian…

@als Postfața pentru Lucrurile simple ale Mihaelei Rădulescu tot o chestie de gustibus să fie?

Femeile care gustă literatură à la Kinsella au o lacună de gust? Le omorîm cu pietre?

Sînt și mamele și surorile și soțiile sau amantele noastre.

Afară plouă cu zăpadă așa că închei .ro!

@vjs:
1 eu stiam k era PREfata, nu postafa… si da, am facut-o pt k imi place de mihaela – deci e ‘de gustibus’ 😉
2 sa-nteleg din tonul tau k nu-ti place ce publica editura unde lucrezi?
3 nu trebuie omorite cititoarele de kinsella (ar ramine editura fara cliente!), singurul lucru care ma surprinde este k nu li se apleaca… au stomacul f tare se vede
4 dk as avea o amanta care citeste kinsella as lasa-o cu kinsella & m-as reorienta catre mihaela :)))

l.e.: ‘postafa’?! wtf is that? sint cu gindul la iguacu falls, unde plec miine… postfata, deci

Elle est bien, Mihaela.

”Mă tulbură, mă răvăşeşte, mă copleşeşte de cîte ori îl văd jucînd în filmele tinereţii lui…” – despre Florin Piersic.

f bine zis: florin piersic, in tinerete, putea avea aceste efecte, iar mihaela e o persoana spontana, sincera & onesta

nu k facatura aia de kinsella, care-i placea facaturii aleilalte de luciata!

@ als: Îmi cer iertare pentru gafa cu postfața (s-a jucat memoria cu mine). Dar te rog să încetezi cu glumele gen editura la care lucrez că poate ne întîlnim pe stradă și o să te iau de mînuță să îl întrebi pe domnul Silviu Lupescu de ce nu iau chenzină dacă tot insinuezi că muncesc acolo.

În altă ordine de idei, o să te rog (iartă-mă că mă adresez la persoana întîi, dar ne-am cunoscut undeva/cîndva și jur că m-ai rugat să îți spun tu).

Să revenim:

1. Domeniul terorista.ro îmi aparține (și blogul a fost făcut cu mînuțele astea două ale mele, cu care uneori mă caut și de muci în nas).
2. Nu, nu sînt eu terorista.
3. Nu lucrez la Editura Polirom. Am fost încadrat în funcția de tehnoredactor (la Polirom adică), nu dețin alte competențe.
4. Jur cu mîna pe Biblie (nu cu cea de am plăcerea uneori a o folosi întru ștergerea la cur):
AȘA JUR
Eu nu știu nici cine este Vali Florescu sau T.O. Bobe (adică nu am avut plăcerea să bem un cico sau să dăm noroc, măcăr să ne emailăm ceva și nici de telefon nu încape vorbă. Reciproca este valabilă.

Așadar, ce soi de hackeri NASA sînt numiții Vali & T.O Bobe (care habar n-au culoarea ochilor mei) de au reușit să scrie (culmea mai mulți ani!) pe un site administrat de mine?

P.S.: căprui

nu stiu, k nu ma pricep la kestii tehnice

dar asa e: vali f este luciata – ‘sin duda’, cum se zice p-aici; n-am pe ce sa ma jur, si oricum eu nu cred in nimic (decit in infailibilitatea logicii mele that is!). iar aia care se da drept luciata este o fictiune a sotilor bobe

cum tu NU o cunosti pe luciata, e doar o ‘minutza’ virtuala, inseamna k n-ai cum sa stii k nu este vali f…

@als
Am zis eu că nu o cunosc? Am băut și cico, am și emailat, am și telefonit, noroc nu am dat că nu se cade, dar ne-am sărutat pe obrăjori. Așa că îmi permit să te rog să iei loc.

eh, AIA nu era luciata – era ‘nechezolul’ ei!
haha

si uite-asa revenim la ce spuneam la-nceput… si tu, si cartarescu, si fam iaru, si toate fatucile alea isterice care s-au intilnit cu ‘terorista’ s-au intilnit, de fapt, cu produsul de substitutie ;P

Hai că o să îți mai zic o dată că poate nu ai auzit:

Stai jos că ești P R O S T!

Că ne știm de pe vremuri cînd Vali Florescu nu traducea Sophie Kinsella și nici T.O. Bobe nu publica la Editura Polirom.

tot nu e aia

si, in general, hai siktir!
(prost esti TU – kiar nu-ti dai seama k nu voi accepta niciodata ACEASTA varianta?
+ k recunosti, pret de citeva postari bune, k poliromul A FOST implicat in toata povestea, haha)

ps deci luciata = vali f ;P

Măi gîndac cu degete, din ce specie atomică ești calibrat? Că dă lumea cu insecticid și tot nu scapă de matale.

De obicei cînd aprinzi lumina aștia micii fug și se ascund sub aragaz sau pe unde apucă.

Mi-a părut bine. Ne mai vedem noi.

n-ai tu bani sa vii sa ma vizitezi!
poate doar dk te imprumuta prietena ta care se da drept luciata – aia cu farmville ;P

one more thing: are u real?! k dupa nume zici k esti din sadoveanu! :)))

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Noiembrie 2009
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
