bughi mambo rag

Alte motive pentru care luciat nu poate fi Vali Florescu + T. O. Bobe

Posted on: 26 Noiembrie 2009

Marturiile celor care s-au intilnit personal cu luciat

Cristina Foarfa aka criz scria in revista Noua Literatura:

Am cunoscut-o pe Luciat acum vreo doi ani cred,chiar mai mult, dupa ce am vorbit pe net o gramada si am convenit sa ne vedem la o cafea. Poate o sa va surprinda,dar e un om normal, atît de normal. Tocmai de-aia ma revolta ce se întîmpla acum. Nu pentru ca as fi fost mereu de acord cu cronicile ei, cu parerile ei despre literatura. Si stiind ce scrie pe blog, si cunoscînd-o, si vazîndu-i biblioteca pe care se urca motanul, am vazut ca era un om pasionat de carti. Atît, fara alte interese obscure la miloc. […]

Daca cei care spumega acum ca au aflat cine este terorista ar vedea cu adevarat cine e, ar fi „usor surprinsi”. Si dezamagiti. Cum, nu e nici o teorie a conspiratiei la mijloc? Chiar e un om normal care scrie despre carti? Ce surpriza.Incredibil, dar adevarat, viata bate netul. Terorista nu e nici Vali Florescu, nici T.O. Bobe, nici o armata de critici, scriitori setati pe promovare de carti si pe interese personale

eartwalker scria pe blogul ei:

o cunosc pe luciat si nu e vali florescu
[…] eu , cum ziceam, o cunosc personal pe luciat, dar, pt ca cine are un secret se alege cu 1000 secrete, nu stiu daca aveam dreptul sa spun ca ne-am intalnti de 2 ori si am mancat prajiturici si am baut limonada, odata intr-un loc care nu stiu cum se cheama, a doua oara la “chocolat”, intre calea victoriei si carul cu bere.

capricornk13 confirma intr-un  comentariu pe blogul lui wandering elf 

si eu o cunosc personal, insa nu mi-am permis sa spun acest lucru pana acum fiindca asta a fost dorinta ei…

and last but not least, Mircea Cartarescu:

Vreau sa spun si cateva lucruri concrete. Mai intai, ca luciat mi-a facut intr-o seara onoarea de a se intalni cu mine. Am baut o cafea impreuna, in oras. A fost unul dintre cele mai magice momente ale vietii mele. Daca nu am inca Alzheimer, va spun cu mana pe inima ca ea nu este nici Vali sau Teo (bunii mei prieteni), nici altcineva din lumea literara. Iar mie inca nu mi-a spus nimeni ca mint sau ca ma implic in cabale de orice fel.

Marturiile celor ce ii cunosc pe Vali Florescu si T.O. Bobe

Ioana Nicolaie (scriitoare):

prietena care ma incuraja la venirea in tara era chiar Vali Florescu!!! Vali e o traducatoare minunata si o scenarista foarte buna, lucreaza de dimineata pina seara la proiectele ei si uneori nu are timp nici sa iesim la o cafea; deci nu este si nu a fost niciodata Luciat!!!

Cecilia Stefanescu (scriitoare):

Vreau sa vorbesc insa despre prietenii mei, Vali si Teo. Sint probabil unii dintre cei mai discreti si onesti oameni pe care am avut privilegiul sa-i cunosc. Au, de asemenea, atita umor de buna calitate, ironie si autoironie incit sa nu se puna vreodata in situatia de a vorbi in termeni laudativi (si sub false identitati) despre cartile pe care le-au scris/tradus, mai ales ca, atunci cind scriu, respectiv traduc, o fac extrem de profesionist. De aceea ma enerveaza la culme ideea ca un domn cu adevarat oarecare i-a aruncat in furtuna din acest mic pahar cu apa. Sint ultimii oameni care s-o merite.
Motivele pentru care prieteni mei ar putea fi deranjati de aceste insinuari sint lesne de inteles si la mintea oricui. Sint (mai mult decit) solidara cu ei in aceasta situatie, asa cum am fost solidara si cu Alex Leo Serban, in trecut, intr-un moment mai putin placut prin care trecea.

Radu Pavel Gheo (scriitor):

În lumina ultimelor mele cercetări, pot afirma că da, aşa e, luciat era(u) T.O. Bobe şi Vali Florescu, ajutaţi de Cecilia Ştefănescu şi Ioana Nicolae (de unde şi intervenţiile lor publice recente), dar şi de Cezar Paul-Bădescu, Răzvan Rădulescu, Simona Popescu, Costi Rogozanu, Bogdan Stănescu, Mihai Iovănel, Paul Cernat, Daniel Cristea-Enache, Cornel Dinu (pentru părţile mai filosofice) şi, desigur, Mircea Cărtărescu. Ocazional mai scriau vreo cinci-şase critici al căror nume nu mi-l amintesc acum. Totul era supervizat de Mircea Cărtărescu şi apoi avizat de Nicolae Manolescu şi de Augustin Buzura, aşa că acuzele cum că site-ul “terorista.ro” ar ignora critica profesionistă sînt total neavenite.
Au existat şi unele finanţări de la Fundaţia Soros, Fundaţia Vodafone, Green Peace, Asociaţia Medicilor Dentişti, Asociaţia Creştină “Viaţa merge mai departe” şi Uniunea Artiştilor Elastici, care au menţinut site-ul în viaţă. Un procent din veniturile mallurilor bucureştene care găzduiesc librării a fost donat site-ului, iar banii au fost folosiţi pentru achiziţionarea de cărţi. […]

Serios acum: terorista nu e aia. Nu e ăia. […] 
E simplu: îi ştiu destul de bine pe Teo şi Vali şi ştiu că nu sînt ei.

De ce vic nu poate fi T.O. Bobe

Interventiile in online ale lui T. O. Bobe sunt foarte rare – totusi am gasit destule in comentariile articolelor:

Puncte din oficiu pentru literatura tinara
Puncte din oficiu pentru literatura română tînără (II)
Interviu – Vasile Ernu – „E simplu sa condamni fara a incerca sa intelegi”

si nu mi se pare ca stilul lui ar semana cu al lui vic, „comentatorul de serviciu” al teroristei. T. O. Bobe e de multe ori ironic, dar nici pe de parte atat de dur, de taios ca vic; in plus, scrie adesea comentarii lungi, cu multe paragrafe, nu acele replici scurte si taioase specifice lui vic.

Dar mai concludent mi se pare urmatorul episod, cand vic a fost in dezacord cu terorista, in legatura cu cartea „Luminita, mon amour” a lui Cezar Paul-Badescu:

vic Spune:
23 septembrie 2006 la 12:02 pm
n-am s-o citesc. daca unii pretind ca sint exhibitionisti, eu n-o sa dau in damblaua opusa. cred ca ar trebui sa existe niste limite ale bunului simt, iar faptul ca un om (doar pentru faptul ca e biped ii spun asa) se vaicareste dupa ce i s-au dat papucii mi-l face complet antipatic. ca sa nu spun jegos.
in plus, sa nu uitam ca asta e doar o jumatate de poveste: aia in care el iese “bine”, iar ea iese prost – paroasa si nevrotica. ma rog, vorba vine ca el iese bine. iese la fel de meschin cum era pe vremuri.
si impotent ca fictionar.
daca s-ar apuca toata lumea sa-si puna poalele in cap, draga lucico, ma tem ca nu l-ai mai aprecia.

Ori T. O. Bobe si Cezar Paul-Badescu erau prieteni vechi si apropiati, inca din studentie, colegi de cenacluri si de debut in volumul colectiv „Tablou de familie ” – imposibil ca T. O. Bobe sa vorbeasca de unul dintre cei mai vechi prieteni ai sai in termeni ca biped jegos meschin impotent complet antipatic. Despre prietenia lor vorbeste Cezar Paul-Badescu intr-un interviu din 2007 (deci ulterior):

Eu, cu alti cativa prieteni, am facut un timp cenaclul “Central”. […] In grupul acela eram eu, Razvan Radulescu, T.O. Bobe, Sorin Ghergut, Mihai Ignat (care nu a vrut sa scrie niciodata pe tema) si altii. Dupa cateva luni, ne-am mutat cu totii la cenaclul lui Cartarescu. Acolo erau mai multe generatii – de exemplu veneau si cei din grupul lui Marius Ianus, care erau clar o alta generatie fata de noi.

Eu nu ma simt atat parte dintr-o generatie, cat dintr-un grup de prieteni (T.O. Bobe sau Razvan Radulescu), cu care gandeam cam la fel.

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Noiembrie 2009
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
