bughi mambo rag

Sarbatori fericite tuturor cititorilor !

Posted on: 25 Decembrie 2009

Si sper ca v-a adus Mosul exact ce va doreati (sa cititi si nu numai).

bradut livresc

M-a inspirat bradul celor din subterana (mai exact, de la Libraria Humanitas din Sibiu).

Cate / ce carti puteti recunoaste ?

Etichete:

42 răspunsuri to "Sarbatori fericite tuturor cititorilor !"

Ei, acum, ca l-ai sadit bine, speram sa creasca pana la anul cati altii in sapte! Craciun fericit!

o, ce trafic slabut…
se pare k bunele sentimente nu inspira 😉
ia sa mai fi bagat o intriga, o cearta, un caft – k in topicurile dspr raposata luciata -, sa vezi ce s-ar fi animat p-aici!

unde sint caligrafii, zum-zaitoarele, capricoarnele & tot fan-clubul ‘tob’?!

lame 🙂

@bughimamborag: Mie mi-a adus exact ce vream, că i-am spus dinainte : )

Ţie ce ţi-a adus? (din bradul tău am recunoscut vreo nouă-zece cărţi).

La mulţi ani!

te plictisesti, leo? tie ce ti-a adus mos Craciun? nimic, presupun, ca nu crezi in Nastere, chestii de astea.
ia de paganule, caieste-te cat mai ai timp!

Madonna de la Grazia
Regina de lu cielo
o Divina maestà…

Feliz Navidad!

@we: am primit – de la prietena mea care a venit la bs as – o superba sticluta de parfum veche in forma de ceas; o s-o adaug colectiei de peste 100 sticlute (din anii 20 incoace) care a ramas in buc

altminteri, asa e, nu mi-am mai facut brad in ultimii 7-8 ani, e un obicei care nu mai imi spune nimic – a ramas fixat intr-o anume bucurie timpa a copilariei…

si oricum, mie viata imi face zilnic daruri 😉

bucurie tampa?! ok…

nu am gasit Christo Jesus [La Paz], de la arhentina, da’ merge si asta. caieste-te, legiune, ca sabia arhangelului nu iarta.

inca o data, ca linkul se pare ca are o pb (sorry, bmr):

la multi ani, cu intarziere, draga bughi! mosul meu a venit la Viena si Graz si a fost foarte generos – fara carti, fiindca stie el, dragutul, ca de astea ma ocup singura! 🙂
al tau a fost simpatic? mi-a facut cu ochiul din teancul tau Silmarillion, sa-mi spui daca ti-a placut 🙂
un an frumos, bun, cald, cu multe si mari bucurii livresti, dar mai ales din celelalte, unde nu poti alege singura! 🙂

Multumesc pentru urari capricorn, Alexandru si insemnari din subterana (Teodora? Marian?).

Mie mosul nu mi-a adus carti ci lucruri mai „practice”, doar eu in calitate de „mos” am facut cadou o carte cu care stiam ca merg la sigur.

@capricorn: sigur ca mi-a placut Silmarillion, poate o sa povestesc intr-o zi pe larg de ce (dar nu promit – ca pt asta ar tr. recitit).

@Alex Leo Serban: din pacate pentru tine zilele astea nu am nici timp nici dispozitie pentru conflicte online – si vad ca nici ceilalti, cu exceptia lui Wandering Elf. Btw, sa stii ca a ajuns cineva pe blogul asta cautand cu Google „blog alex. leo Şerban” 🙂

the horror, the horror…
nu stiu dc oamenii astia inca mai cred k am un blog! 😦
la ce bun!? eu ‘fac’ toate blogurile!

ai inteles gresit, insa: eu NU cautam ‘conflicte online’!
eram, doar, satisfacut sa constat ceea ce am scris mai sus – i.e. k, atunci cind ‘nu e cu conflict’, ba dimpotriva: e plina de bune sentimente, o postare pe blog nu are mare succes 😉

ps cit dspr elf, eu crek postarea muzicala e un fel de cadou de craciun pt toti (ma rog, mai putin pt mine care nu gust nici craciunul, nici muzica etnica)

@bmr: cand oi intra in conflict [online] se va sti:) si nu va fi cu muzichii si glumite.

culmea ca „dujmanul” intelege mai bine intentiile mele decat tu!:)

..decat tine…whatever.

am eu o banuiala ca nu ai citit Silmarillon, sau nu l-ai citit cum trebuie.

de ce emit asemenea erezie? Silma este grea, f. grea. F. stufoasa. si trebuie sa fii into Tolkien la greu sa o intelegi. in plus, limbajul folosit e unul special, nu e engleza literara circa 1940. apropo, nu stiu cat de buna a fost traducerea romaneasca.

asa ca nu poti spune ca „ti-a placut” Silma, pentru ca e dincolo de placut/neplacut. o intelegi sau nu. o cosmogonie, o metafizica, nu iti place sau displace. ci o intelegi sau nu. Iar Silma asa ceva este: o cosmogonie.

@bughi: cred ca elful are un pic de dreptate si e greu de spus ca „ti-a placut sau nu” Silmarillion, m-am exprimat eu gresit; e chiar o carte pe care s-o citesti exclusiv daca esti foarte pasionat de Tolkien pentru a-i intelege mai bine lumea; we – nu stiu cum a fost tradusa in romaneste, eu tot in engleza am citit-o; dealtfel mi se pare tare pacat sa-l citesti pe jrr in romaneste in conditiile in care stii suficienta engleza pentru a descifra si compozitia arhaica sau inventiile lui lingvistice rafinate;

p.s.: we&bughi, voi Children of Hurin ati citit? eu nu, am ratacit-o prin casa imediat dupa comanda de pe Amazon si inca n-am reusit sa pun din nou mana pe ea…

Narn I Nin Hurin…io da. e parte din Silma. it’s dark, very very dark. i mean, no chance for humans, desi omoara pe aia „raii”. sinucideri, oedipisme, chestii.

uite aici: http://scifiction.wordpress.com/2008/09/23/the-children-of-hurin-narn-i-nin-hurin/

Harkened by these words. Gawd bless thee.

🙂

und thee, mylord… 😀

mci mult; stii ce ma gandeam? sa bag Children of Hurin dupa urmatoarea recitire a lui LOTR… ce zici?

logic asa ar fi. dar nu cred ca ai nevoie de recitirea intregului LOTR. Children of Hurin e de sine statatoare, oaresicum. Diferenta este de 6000 de ani, niciun personaj nu apare in ambele, in afara de ala „raul”.
poti incepe cu Children si dupa aia LOTR – asa ar fi in ordine cronologica pt middle earth. dar iti mai tre ceva background despre elfi et al., care se gaseste in Silma – ultimele 2 parti.

do yourself a favor and read ‘em in english. that’s my personal option, of course.
ceea ce a incercat Tolkien imi pare eroic, mai ales tinand cont de context (LOTR practic e scris in timpul bombardamentelor WWII), asa ca citirea in original mi se pare the least we can do.

dedicatie speciala pt dl caligraf alexandru, care pare sa creada (tipic, de altfel, celor care au dspr aristocratie o imagine d’epinal…) k ‘les mots crus’ sint ‘cuceriri’ ale omului recent:

„- Mais voyons, Basin, vous savez bien de qui ma tante veut parler, s’ecria la duchesse avec indignation, c’est le frere de cette enorme herbivore que vous avez eu l’etrange idee d’envoyer venir me voir l’autre jour. Elle est restee une heure, j’ai pense que je deviendrais folle. Mais j’ai commence par croire que c’etait elle qui l’etait en voyant entrer chez moi une personne que je ne connaissais pas et qui avait l’air d’une vache.”
(proust, ‘a la recherche…’/le cote de guermantes I, pag. 923)

Strălucit şi aristocratic argument! : )

Cred că pînă şi Dr. Cottard ar fi ezitat să recurgă la asemenea strategii de legitimare (cam recente).

Dar ce ştiu eu? probabil şi de data asta îmi scapa o mulţime de nuanţe, fiind eu limitat şi determinat de habitusurile mele burgheze : )

nu este un ‘argument’, este o demonstratie!
si, da, este stralucita – o data pt k este din proust, si-a 2-a oara pt k ilustreaza peremptoriu ideea k aristocratia (= ducesa de guermantes) NU este straina de ‘mots crus’

ps iar ‘argumentul’ (de autoritate) e k o confirma cineva (= als) care a trait de mic printre cantacuzini, ghiculesti, bals-i & bratieni, asa k stie dspr ce vorbeste

Bine, bine, aţi demonstrat strălucit şi ”peremptoriu” că şi aristocraţia foloseşte ”mots crus” : ) : ) : )

(N-am susţinut niciodată contrariul)

„N-am susţinut niciodată contrariul” = cita ipocrizie… e suficient sa citesti citeva postari mai sus – unde am fost facut ‘om recent’ (EU!!, ce absurd) pt k le-am zis unora & altora FIX asa cum sint

‘le mot juste’, la flaubert, tine de literatura; la mine tine de viata, caci traiesc IN stil ;P

Aveţi inducţia facilă – eu mă referisem doar la anumite fapte & vorbe de-ale dvs., nu la aristocraţie. Nu vă includeam automat în această clasă, dar dacă spuneţi că aţi trăit de mic printre cele mai mari familii boiereşti… : )

Confundaţi calomnia şi jignirea cu ”le mot juste”, respectiv cu ”le mot cru”. În ciuda strălucitei demonstraţii de mai sus, rămîn la părerea că v-aţi comportat uneori ca un dr. Cottard (sau o Mme Verdurin) recent(ă), şi nu ca ducesa de Guermantes – cum vreţi dvs. să credeţi.

Dar sigur, puteţi să susţineţi că înţelegerea mi-e condiţionată şi limitată de habitusul clasei din care fac parte, dacă acest argument vă satisface : )

V-aş fi recunoscător dacă ne-am opri aici. Pour ma part, v-am spus ce-am avut de spus, după principiul pe care-l invocaţi şi dvs. – il faut appeler un chat un chat.

da, desigur – ‘les mots justes’ (ou ‘crus’) pot fi vazute, dintr-o perspectiva obtuza, politic-corecta sau interesata, drept ‘calomnii’ sau ‘jigniri’…

in ce ma priveste, TOCMAI deoarece cunosc f bine aristocratia dinauntru, am un flair infailibil pt a detecta ‘clasa’ fiecaruia ;P

… sauf la vôtre, des fois ;P

moi, j’ai ‘l’arbre’ pour prouver ma classe; et vous? ;P

ps dc vreti sa aveti intotdeauna ultimul cuvint? va asigur – cu mine, c’est peine perdue…

hahaha. ”moi, j’ai ‘l’arbre’ pour prouver ma classe”, quel lapsus! : )

M. Cottard avait besoin de l’attestation de l’Ordre des médecins pour ‘PROUVER la ‘classe’ à laquelle il avait accédé : )

Par contre, Mme de Guermantes n’avait nullement besoin de son ‘arbre'(!) pour ‘prouver sa classe’: ”son duché se projetait autour d’elle” : ) D’ailleurs, elle aurait été horrifiée à l’idée de prouver quoi que ce soit à qqe docteur Cottard.

Le besoin de reconnaissance sociale & de marquer son statut, surtout dans ses manifestations les plus ostentatoires, est typique des hommes plus récents : )

Vos illustres ancêtres, dont certains vous regardent d’un oeil désapprobateur, tandis que les autres hochent de la tête en signe de mécontentement, me donneraient assurément raison : )

Alexandru: scrie, pls!, si quebecheza! (evident nu ma lua prea tare in seama, tu parca ai zis ca sunt drole:D)

si mai neserios: hai sa il adoptam pe leo drept prietenul nostru oficial.
first step: „educating Rita”.

ROFL

mme de guermantes n’avait nullement besoin de prouver quoi que ce soit parce qu’elle n’etait pas entouree par des goujats.

les temps ont change, les docteurs cottard eux-memes auront acquis une certaine ‘distinction’…

aujourd’hui, il n’y a que l’insolence et la violence du mepris qui puissent faire encore la difference dans ce monde egalitaire, gnan-gnan et mou. le propre de l’aristocratie est d’etre au-dessus des ethiques bien-pensantes, dans un cas de figure nietzscheen.
donc mes ancetres – puisqu’ils etaient aussi intelligents que moi – seraient tout a fait d’accord avec moi ;P

@we: ”moi, j’ai ‘l’arbre’ pour prouver ma classe” e o mostră de québécois : ) O franceză mai simplă, mai petit peuple, cum ar spune francezii răutăcioşi. Şi care nu poate exprima decît nişte idei la fel de simple – vezi cazul de figură nietzscheean de mai jos : )

M-am hotărît să încetez ostilităţile de la 1 ianuarie 2010.

comme quoi, dvs – dle caligraf – sinteti de o ‘sofisticare’ a ideilor ceva de speriat! nu faceti decit sa reciclati ideile recues din diverse surse, telles-quelles, indiferent de context, fara o cunoastere DE PRES nici a aristocratiei, nici a lucrurilor dspr care vorbiti…
aveti o politete de invatator & o ‘ironie’ de ghid turistic

1 asta cu ‘franceza simpla’: unul dintre lucrurile la mintea-cocosului, in materie de comunicare, e sa-ti adaptezi stilul (& nivelul) comunicational la interlocutor(i)… donc, acte!
2 traim intr-o epoca grabita & fara mari fineturi, asa incit tbuie sa te adaptezi; nietzscheanismul e un bun inceput, k si dandysmul baudelairian – amindoua, antipatice 😉
3 pe vremea ducesei de g, lumea era (inca!) stratificata, scalarizata, clasele – desi, uneori, comunicau – erau bine delimitate… astazi, evident k nu! ceea ce era valabil IERI (faptul de a nu-ti clama originile etc) va fi devenit impracticabil ASTAZI. or, sa-ti dai seama k e nevoie de alta strategie e o kestiune de inteligenta ELEMENTARA!

ps nu ma intereseaza ce ‘incetare a ostilitatilor’ intentionati; in ce ma priveste, NU va consider un partener de conversatie convenabil: vous etes d’une platitude…

in +, NU sint dispus sa ajut la ridicarea traficului pe acest blog, asa k ma retrag – comunicindu-va, inca o data, tot dispretul meu ;P

Va doresc tuturor – cum imi doresc si mie – un an mult mai bun decat cel care tocmai s-a incheiat !

Iar blogului i-as dori sa creasca intr-o luna cat pana acum intr-un an – mai exact sa aiba ~20 de posturi pe luna, nu pe an. Dar nu promit nimic…

Alex Leo Serban, vad ca totusi participi (un pic) la ridicarea traficului acestui blog urmarindu-l din umbra – dat fiind ca esti singurul meu cititor din Argentina. Iarasi ploua la Buenos Aires ?

asa face. are o serie de site-uri pe care el zice ca le monitorizeaza.
e ca o subrutina. in jocurile online li se zice ‘bots’ – programe si macrouri care simuleaza un jucator si sunt folosite pt. diverse taskuri. te prinzi ca nu sunt real players dupa miscarile pe care le folosesc.

de acum are unul mai putin, eu i-am taiat accesul pentru ca o intrase in vrie rau de tot. de fapt ii fac un bine, dar nu cred ca realizeaza asta.

sugestia mea este sa adoptezi stratagema mea: calca in strachini X sapt – bannat. a doua oara, Y*X. eu am o progresie geometrica simpla: 1 sapt, 2 sapt, 1 luna, 2 luni, 4 luni etc. acum e la 2 luni de stat. ma injura pe terte bloguri, fiecare injuratura inseamna inca 1 zi.
si tot asa:)

musiu asta de mai sus e intrat in vrie de cind s-a nascut, i guess: daca eu ma joc – relaxat – de-a ‘traficul’ pe net (nu, nu mai ploua, e ff cald & frumos, dar eu am un emploi du temps f bine gospodarit care-mi permite si prosteli d-astea… = asta e pt bmr, thx for asking), dumnealui (impreuna cu scirbosul sau amic, mulliganoglu = scandalagiul blogurilor) face ‘teorii ale conspiratiei’ care te lasa masca!

pe andrei plesu din ‘popa chucky’ nu-l scot, eu cica sint un (s)’pion’ din arhentina al nustiucarei multinationale a complotului ortodoxisto/masonice (!) samd

relatia lui (virtuala, slava domnului!) cu mine cunoaste sinusoide curat nevrotice: cind imi da sfaturi, lamultianuri, ‘faceridebine’ etc, cind ma banneaza hodoronc-tronc k asa vrea muschii lui…

… si-asa de rau imi paaareeee! :)))

intr-un fel, e pandantul perfect al dlui caligraf: la fel de zmucit, de instabil & de erratic-behavioral (dar pe un pattern pe care i-l cunosc, deja) pe cit e (m)omologul sau canadian de plat si de monoton-monomaniacal

(care nu s-a prins nici pina azi – desi, uite, e deja 2010! – k what i do pe net sint diverse role playing-uri & k, daca e vorba de ‘socializare’ & kestii d-astea, i fit in perfectly everywhere k un cameleon = aussi a l’aise dans un salon aristo que dans un bouge: j’en connais les codes, j’ai fait mien le vocabulaire de chacun, quitte a jouer – quelquefois – a les embrouiller a souhait ;P)

Îţi doresc şi eu un an bun şi plin de bucurii!

Tu cu ce carte ai început 2010? Eu recitesc Jurnalul lui Mircea Cărtărescu, volumul de articole şi Orbitor, că mi se făcuse dor.

Nu ştiu de ce, pe măsură ce înaintez în vîrstă, îmi vine mai degrabă să recitesc cîţiva scriitori apropiaţi, decît să descopăr alţii noi : )

@Alexandru: Eu am inceput 2010 nu cu o carte ci cu un desen animat: „The Secret of Kells” – f. frumos vizual, il recomand.

hm, pai a fost si la anim’est – a fost pe shortlist-ul nostru in juriu…
ma mir k n-ai auzit de el pina acum 😉

Pe de-o parte n-a fost rau ca l-am vazut abia acum – a fost un mod placut de a incepe anul – pe de alta parte ma face sa ma intreb cate lucruri frumoase, pe gustul meu – carti, filme etc. – or fi existand fara sa stiu eu, fara sa am poate sansa sa aflu de ele vreodata…

alexandru: „Eu recitesc Jurnalul lui Mircea Cărtărescu (…), că mi se făcuse dor.”

ce dragut, o sa dea si de mine acolo ;P

@bmr: daca ar fi fost dupa mine, ar fi luat marele premiu… dar, vai, n-am fost singur in juriu

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Decembrie 2009
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
