bughi mambo rag

A inceput TIFF

Posted on: 31 Mai 2010

…si pentru prima data dupa 7 ani

ma tem ca nu voi ajunge… si nu din cauza cianurii, pur si simplu din cauza crizei si a conjuncturii…

😦

Nu stiu in ce masura e nevoie, dar pentru orice eventualitate precizez ca  TIFF = Festivalul International de Film Transilvania. A inceput vineri (28 mai) la Cluj, unde tine pana duminica viitoare (6 iunie), apoi vad pe site-ul oficial TIFF ca anul asta va continua la Sibiu, din 9 pana in 13 iunie. Vad ca Alex Leo Serban a venit special de la Lisabona la Cluj pentru el si acum scrie de la fata locului pe twitter, ca jurnalistul si bloggerul Mihnea Maruta e moderator la TIFF Lounge (unde au loc discutii cu actori/regizori/critici de film) – dar in rest, aparent blogosfera il cam ignora deocamdata…

Later Edit: o stire  interesanta nu numai pentru cinefili ci si pentru cititori: marti 1 iunie la ora 17 invitat la TIFF Lounge va fi regizorul, scenaristul si scriitorul Razvan Radulescu. Discutia va fi transmisa live pe site-ul TIFF, incepand cu ora 17.

Later Edit 2: Mihnea Maruta a postat aproape integral discutia cu Razvan Radulescu pe blogul sau. Multumesc !

26 răspunsuri to "A inceput TIFF"

blogosfera nu ignora 🙂 probabil nu urmaresti / citesti pe cine trebuie 😉

aaa, sa vad cum fac sa nu-l scap pe Razvan Radulescu maine. bine c-ai scris, mersi 🙂 (nu-l intreaba cineva si cand mai scrie o carte? ca eu una astept cu sufletul la gura 🙂 )

@bughi: excelent, merci c-ai scris de interviul cu razvan radulescu! 🙂 oooofffff, cateodata-mi pare rau ca nu ma tin de mass-media…

uau, sint monitorizat, ma simt atit de important (lol)

ps razvan tocmai e ocupat sa citeask ‘novella’ scrisa de mine (in engl), probabil de aia nu scrie deocamdata ;P oricum, ‘teodosie…’ e such an achievement (care lasa in urma o droaie de mici ‘succesuri’ locale) incit eu zic ca si-a meritat dreptul la o vacanta mai lunga
+ k, dupa cum stiti, e f pasionat de cinema de ceva timp incoace 😉

Si eu as vrea sa-l intrebe cineva pe RR ce a mai scris, daca a mai scris, cum merge „Cît cost” 🙂

Din pacate tr. sa va cer scuze – ca vad ca transmisia live de pe site-ul TIFF nu merge 😦 Mi-ar mai fi alinat cat de cat frustrarea de a nu fi acolo in carne si oase…

Dar Mihnea Maruta, moderatorul, zicea ca va posta pe blogul lui partile cele mai interesante din interviurile pe care le ia la TIFF Lounge – deci peste vreo 2 zile o sa apara si interviul lui Razvan Radulescu aici:

http://mihneamaruta.ro/category/filme/

Acum le merge transmisia live.

la mine n-a mers transmisia live 😦
sigur ca merita o vacanta, da’ cat de lunga? 🙂 pasionat de cinema cred ca a fost tot timpul, asta nu l-a impiedicat sa scrie. eu astept. tot astept. macar sa reediteze poliromul teodosie, sa pot s-o fac cadou catorva oameni. plus ca-mi lipseste una dintre povestirile lui, n-o gasesc pe nicaieri. asa ca ar merge si o antologie de texte scurte. toate astea cat el e inca in vacanta 🙂

😦

Imi pare rau ca, in loc sa va fac o bucurie cu informatia mea, v-am dat doar un motiv de frustrare. Am inteles de pe blogul tau ca nici capricorn nu a reusit sa vada. Dar poate ca eu m-am incapatanat si am insistat mai mult, ca la mine, cum scriam, transmisia a mers de pe la jumate incolo; dupa un timp a ramas fara sonor dar dupa inca un timp si-a revenit si a mers bine pana la sfarsit. In ce am prins eu n-a fost deloc vorba de carti, insa… cum spune moderatorul Mihnea Maruta:

A treia întâlnire de la TIFF Lounge, cea de marţi, 1 iunie, a fost ca o revelaţie: Răzvan Rădulescu e sclipitor. Răspunsurile sale au semănat cu nişte curse solitare făcute de un campion mondial de semifond sau fond, care-şi lasă în urmă toţi competitorii, la distanţă de câteva tururi de pistă. Când ei ajung la sosire, el salută de mult tribunele.

Încerc să postez fragmente în cursul zilei de miercuri, când la TIFF Lounge e invitat singurul astronaut român, Dumitru Prunariu.

Asa ca stay tuned ca maine (de fapt, deja azi) o sa posteze Mihnea Maruta parti (cat mai consistente, sper) din discutie pe blogul lui.

Pana atunci iata un interviu cu Razvan Radulescu din 2006, din Observator Cultural, dar poate ca il stii. Treaba asta a zis-o si in discutia de azi:

Mi s-a intimplat sa scriu si despre lucrurile care nu mi s-au intimplat mie, cum a fost scenariul la filmul lui Radu Gabrea despre Pogromul de la Iasi din 1941. Am acceptat sa scriu scenariul si m-am intrebat: in ce fel, onest, povestea ma poate interesa? Istoric nu ma intereseaza, n-am nici un fel de afinitate, nici cu perioada, nici cu minoritatea care a fost oprimata. Nu-mi plac filmele despre lucrul acesta pentru ca falseaza la un moment dat, au un mesaj lipsit de forta din cauza incarcaturii lor propagandistice si nu mai apuca sa spuna nimic despre umanitate. Am acceptat sa fac scenariul despre Pogromul de la Iasi pentru motivul ca, in spatele masacrului evreilor si al modului in care s-a participat la masacru, am gasit un punct personal de interes: este foarte posibil ca, pus intr-o situatie asemanatoare, sa procedez la fel eu insumi. E una din marile mele frici, ca as pune mina pe bita, ca as putea fi gregar, ca m-as lasa compromis in complicitati fatale.

Adica sa fii in postura calaului?
O, sigur… doar nu a victimei! Asta nu-i o problema, sa fii in postura victimei. Asta ti se poate intimpla fara sa faci eforturi. Ceea ce am vrut eu sa inteleg a fost ca si in postura calaului poti ajunge fara sa faci eforturi. Toata lumea isi imagineaza cum e sa fii victima, multi isi spun: viata m-a lovit foarte nasol, sa nu-mi dea Dumnezeu cite pot duce. Viata te poate lovi urit, toata lumea se asteapta la asta. Asta pare sa fie conditia noastra, a tuturor: vine cineva si ne-o trage urit. Asta e indiferent de regim, de conditii, indiferent de orice. Ce nu ne place noua sa recunoastem este ca noi insine putem fi in postura de a le-o trage altora foarte urit. Foarte urit: in felul ala in care zeci de ani de istorie te pot condamna dupa aia.

Si de ce, din ce motive?
Asta incerc si eu sa inteleg. De fapt, si o varianta, si cealalta, a victimei si a calaului, sint doua fete ale aceleiasi naturi umane. Posibilitatea de a pune mina pe bita si de a face ordine e foarte tentanta. Trebuie sa te abtii din greu. Prefer sa spun lucrul asta si sa fiu blamabil pentru ca am spus-o, decit sa o fac vreodata. Mi se pare ca e datoria mea sa spun asta, ca tentatia calaului exista in fiecare dintre noi.

Si cred ca e valabil nu numai pentru filmul acela, „Călătoria lui Gruber” (pe care eu nu l-am vazut inca) ci si pentru personajul Vasile Chirita, colonelul de securitate din prima lui carte, “Viata si faptele lui Ilie Cazane”.

bmr:chapeau!
de la tine fug direct la Mihnea Maruta;
Ce bine ca ai postat interviul din ”O.C”,uite asa ,pentru cei ca mine, care nu stiau de el! Razvan Radulescu continua sa fie o revelatie. Cu fiecare rand. Mi-au placut in special ultimele paragrafe, despre ambivalenta victima-calau,felul f.plastic in care a spus-o. Acum, ma gandesc ca orice forma de autoritate e tangenta in extremis cu ideea de ”calau”.In fond,istoria s-a scris cu bata. Si LvT se declarase macinat de aceeasi problema,cand a scris scenariul pt. ”Dogville”(ca tot l-ai pomenit la zum,cu ceva vreme in urma)-”the truth of humanity”.
Astia suntem.

@ bughi: pai nici nu ma asteptam sa fie vorba de carti, dar orice-ar zice e misto. asa e, e sclipitor. stiam interviul da’ bine ca ai pus link aici ca poate nu toata lumea-l stie. o sa citesc maine/azi la maruta.
sa stii ca si eu am insistat, da n-a mers deloc transmisia aia 😦
chiar, Felicia inainte de toate unde poate fi vazut? l-a vazut cineva? eu doar un fel de trailer am apucat.

@zum: http://mubi.com/films/21018

Din cate am inteles, va fi disponibil acolo pana pe 7. La fel ca alte cateva filme din festival (festivals->selectezi available to watch in your area-> apar 4 filme, inclusiv Felicia. inteleg ca vor mai aparea 2 in zilele urmatoare). E nevoie doar de inregistrare pe site pt a le vedea.

sint copleshit de originalitatea interventiilor ralucai… aia cu ‘istoria s-a scris cu bita’, wow. cum de nu s-a gindit nimeni la asta pina acum?? :)))

Chiar acum, la 10, la Cluj (la Muzeul de Arta) Filmul intalneste Literatura:

Prima intalnire intre scriitori romani afirmati ai noului val si reprezentantii cinematografiei romane, participanti la Festival: regizori, producatori, critici.

Scriitorii romani invitati sint: Ana Maria Sandu, Cecilia Stefanescu, Matei Florian, Radu Pavel Gheo, Florin Lazarescu, Dan Lungu, Angelo Mitchievici, Dora Pavel, Cristian Teodorescu, Cezar Paul Badescu.

Moderator: Marius Chivu

Din pacate asta nu se transmite live.

Cat despre discutia cu Razvan Radulescu, dupa cum poate ati vazut, Mihnea Maruta a zis aseara ca:

Bughi: Mulţumesc, promit să postez aproape tot. Am reuşit să transcriu vreo 15.000 de semne şi sunt cam la jumătate… Dar merită să aşteptaţi 🙂

@Alex Leo Serban: ca tie si lui mulliganoglu va face placere sa va intepati, hartuiti si balacariti reciproc e ok cata vreme placerea e reciproca – si cata vreme teatrul de razboi nu e blogul meu – i’m not into s/m dar respect gusturile oamenilor 😛 Dar sa te legi de Raluca, o fata buna, pasnica, cu multa sensibilitate si finete (dupa cum se vede si din desenele ei), careia cu siguranta nu-i fac placere intepaturile tale (la fel ca teroristei), nu mai e ok. Mai bine ne-ai spune despre TIFF, ce filme sunt must see…

@pisicainele: multe multumiri ! asa imi mai scade frustrarea de a nu fi acolo – chiar daca nu e acelasi lucru sa vezi un film la cinema sau pe net…

@psaico: desigur generalizam si generalizarile sunt aporoape totdeauna exagerari; vorbeam de blogosfera cunoscuta de mine. Am vazut ca scrieti constant despre TIFF .

cu alte cuvinte, sandule, fa-te, dracului, util

@pisicainele: inca o data multumiri – am vazut „Felicia…” (cu doua intreruperi, e drept, dar le-am socotit un fel de pauze publicitare).

@mulliganoglu: cam asa ceva, dar cu „te rog” in loc de „dracului”.

@Raluca: btw, Dogville l-am vazut la TIFF acum cativa ani; a fost prima intalnire cu Lars von Trier, de care la vremea respectiva nu stiam nimic…
Si o sa-ti raspund (la mine, probabil) la comentariile de la zum, dar tr. sa ma uit iar prin carte.

@carpricornk13: vezi ca link-ul de la numele tau din comentarii trimite la „wordpress.ro” in loc de .com . La mine aici am corectat, dar la fel e si la zum si chiar la comentariile tale de pe blogul tau. Verifica ce scrie la Dashboard>Users>Personal Settings>Website.

I´m staying tuned,daca stiu ca reiei lectura:))!!
Acum poate sunt eu finuta si sensibila, asa cum ma arata desenele (hai ca mi-ai placut,o acadea mai imi trebuie:)))), dar unul ca als, care de la episodul luciat incoace,din motive care nici macar nu variaza,e constant cople’shit’ (doar ca a uitat sa puna parantezele),are SINCER nevoie de CEVA mai mult (umor?IQ?subtilitate?you name it) ca sa-mi schimbe temperatura;interventiile lui continua sa ma lase rece.Daca ar spune ceva memorabil,poate ,cine stie…dar asa?Raman cu un oarece sentiment de mila si asta doar pentru ca ”Saint-Bernardul” din mine nu s-a tocit complet.Dar recunosc,sunt sensibila la fair-play si la modul galant de a pune lucrurile la punct.Asa ca:touché, multumesc:)
Un pic pe langa topic,dar tot vorbim de film:ai vazut ”Breaking the waves”?asa am aflat eu de LvT. Vazusem din intamplare vreo 15-20 de minute din film (undeva ,pe la jumatatea lui,fara cap si fara coada,best of-ul as zice:))) si eram paf:nu apucasem sa aflu cum se numeste filmul,de regizor nici atat,a durat ceva pana am pus informatia cap la cap,dar a meritat efortul:))

@bmr: ‘sensibilitatea’ ralucai ma lasa rece, e genul dulceag & bibelouos & macrameic, k atare nefrecventabil pt mine; dar cit de ‘finutza’ (& de ‘pasnica’!) se vede dp blogul ei, unde nu s-a dat in laturi – punindu-si rokitza roz de ‘fetitza cuminte’ in cui – sa ma atace (ooo, cu aceeasi ‘finetze’, desigur!)

asa k a se slabi: she’s NOT a lady, she’s just pretending ;P

(oricum, n-am facut decit sa citez din ‘panseurile’ ei – they’re genuinely priceless when it comes to stating the obvious…)

cit dspr tiff, eu nu prestez servicii catre populatie; cine imi stie adresa de twitter poate citi acolo, cine nu – frankly, m’dear, i don’t give a damn 🙂

Probabil ati vazut deja ca Mihnea Maruta a postat aproape integral discutia cu Razvan Radulescu, prefatata de un exercitiu de admiratie:

Întâlnirea sa cu publicul de la TIFF Lounge – petrecută marţi, 1 iunie – a fost un spectacol al inteligenţei. Am cunoscut foarte puţini oameni care să aibă profunzimea nuanţelor şi capacitatea de exprimare a gândirii pe care le-a dovedit Răzvan Rădulescu.

@Alex Leo Serban: adresa ta de twitter o stiu toti cei de fata, ca am pus eu link in post, dar twitter-ul e totusi mult prea concis pt a spune tot ce ai de spus despre un film sau o carte in 144 caractere. Dar voi urmari pe Liternet, dupa TIFF, ca acum cred ca esti prea ocupat, de dimineata pana noaptea tarziu la filme/evenimente/petreceri, ca sa-ti mai ramana timp de altceva decat de twitter – si trollism pe bloguri, din cate vad. Trollismele prefer sa nu le comentez, oricine poate vedea la fata locului ce si cum, cine a atacat cel dintai.

@Raluca: de LvT am mai vazut Europa (tot la TIFF parca), Manderlay (mare dezamagire), Antichrist, dar nu si „Breaking the waves”.

@ pisicainele: de-abia acum apuc sa-ti multumesc: multumesc 🙂

am citit dialogul ,la MM:multumiri bmr,daca nu ai fi postat tu despre el,il ratam cu siguranta:))

@bughi: acum am intrat nelogata, asa c-am scris cu manutza 🙂
multumesc mult de atentionare si de solutie, ma duc sa incerc; si scuze ca nu ti-am raspuns pana acum, insa n-am mai apucat sa citesc aproape deloc pe bloguri in ultimele doua saptamani, abia ajung sa raspund la mine

inca o data multumesc – am gasit si am corectat; insa nu-mi dau seama cum a ajuns chestia aia acolo, oi fi pus-o eu? parca n-am intrat niciodata in setarile alrea… mister 🙂

@capricornk13: Ma bucur ca s-a rezolvat si ca am nimerit cauza si solutia. Nu e cazul sa-ti ceri scuze pt raspunsuri intarziate ca eu intarziu mult mai mult cu raspunsurile, mai ales atunci cand sunt multe de spus – la posturile pe tema „cum devine scriitorul scriitor” nu v-am raspuns inca…

bughi:vin cu o ”restanta” :-)ff.scurta la lista ta cu LvT: la mine marea dezamagire a fost Antichristu´ (dar astept cu mare nerabdare Melancholia) ,pe Manderlay l-am vazut in conditii absolut improprii si nu-i fair sa ma pronunt asupra lui inainte de revizionare;dar,da,daca ai ocazia,nu rata ‘B t w”,e un film mare cu M!(eh..acu´s-o zic drept,as carcoti un pic pe seama ultimelor minute din film,dar ma abtin,intai sa-l vezi 🙂 )

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Mai 2010
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
