bughi mambo rag

Cine va castiga jocul tronurilor ?

Posted on: 19 Iulie 2013

Blogul asta n-a murit, doar un pic s-a hodinit…

Tocmai am terminat volumul 5 si deocamdata ultimul din A Song of Ice and Fire. A fost un maraton de cateva mii de pagini, ca am citit, una dupa alta, volumele 3-4-5, de mi s-au cam amestecat in minte si nu mai stiu intotdeauna in ce carte se intmapla o chestie sau alta. Asa ca nu voi scrie „recenzii” despre carti, ca probabil cei care nu refuza din start asa ceva le-au citit deja si aveti deja la dispozitie o multime de recenzii pe alte bloguri:

Vol 3  – Iuresul sabiilor (A Storm of  Swords) : capricornk13, adinab

Vol 4 – Festinul ciorilor (A Feast for Crows)capricornk13, adinab

Vol. 5 – Dansul Dragonilor (A Dance with Dragons):  dreamingjewel,  adinab

Capricornk13 a mai scris si despre vol. 1 (Urzeala tronurilor) si vol. 2 (Inclestarea regilor), pe care eu nu le-am citit.

Va provoc cu intrebarea din titlu pe toti cei care ati citit cartile:  Cine va invinge in final si va ramane unicul rege ?

Eu zic ca va fi Daenerys – din 3 motive:

1. E mostenitoarea de drept, fiica de rege, descendenta unui lung sir de regi (chiar daca tatal ei a fost un degenerat). Stramosii ei, Targaryenii, au domnit cateva secole, ei au creat regatul unit si tronul de fier; prin comparatie, cei vreo 15 ani de domnie ai lui Robert ar fi doar un scurt interludiu.

2. E cea mai buna si omenoasa dintre toti candidatii. (Vad ca multi ziceti ca asta o face, ca personaj, mai putin interesanta, prea Mary Sue. )

3. Are cu ce: are 3 dragoni – ori tot cu 3 dragoni au cucerit stramosii ei Westeros-ul.

O sa ziceti ca primele 2 chestii nu conteaza la G.R.R. Martin, ca nu exista – decat aparent si subiectiv – impartire intre bine si rau, ca „binele” o incaseaza dur – vezi soarta casei Stark, ca cei cu o conceptie idilica despre viata au parte de grave deziluzii – vezi Sansa. Eu insa inclin sa cred ca „Everything will be all right in the end… if it’s not all right then it’s not yet the end”.  Asta pt ca Daenerys nu este o alta Sansa, este croita de autor ca invingatoare, capabila de miracole: sa aduca pe lume dragonii  si sa ii incalece.

Probabil insa ca nu va domni singura; va avea cel putin un asociat/consort (f. probabil personajul ala pe care G.R.R. Martin l-a scos din maneca in cartea a 5-a), daca nu cumva 2 – caci profetia parca vorbeste de un dragon cu 3 capete – caz in care ma intreb daca al 2-lea nu va fi cumva Jon Snow, daca supravietuieste suficient.  In legatura cu Jon Snow mi-a dat prin cap o banuiala – ca sa constat cu surprindere ca s-au mai gandit si altii, destui altii, la asta:  daca se va dovedi ca de fapt nu e fiul lui Ned Stark, ci al surorii lui, Lyanna, si al printului Rhaegar Targaryen ?

Astept si parerile voastre. Dupa care ramane sa asteptam vreo 15 ani, pana la terminarea seriei, ca sa vedem cine a avut sau nu dreptate.

2 răspunsuri to "Cine va castiga jocul tronurilor ?"

Long time no see (nu ca eu as fi fost mai vrednica-n ultima vreme! Trebuie sa-ti marturisesc, jenata, ca eu n-am izbutit sa termin Dansul asta cu dragonii nici batuta… Mi l-am luat de cum a aparut si, dupa o treime de carte, mi s-a facut lehamite. Ciorba luuuuuuunga, m-am plictisit groaznic. Deci, la intrebarea ta, voi raspunde pe baza primelor 4 carti (sau mai bine zis a primelor 3, ca nici pe-a patra n-o mai tin minte cine stie ce). Probabil ca Danaerys va castiga, desi pe mine ma enerveaza muierea ingrozitor. Si ai dreptate si cu presupunerea cu Jon Snow alaturi de ea, are sens si ca el e de fapt ala care a fost, pasamite, dat cu capu’ de peretzi cand era bebelush.
Pe de alta parte, la ce dementze a comis Martin, cine stie pe cine i se pune pata pana la final? Eu una as prefera sa castige Jon fara muierea fitzoasa, sa-i taie capu’ si sa-i ia dragonii gen 😀

Draga capricorn, ma bucur ca inca ma mai citesti si ca blogul asta nu e un monolog. Si la mine Dansul dragonilor a mers mai greu – dupa ce la cele dinainte ajunsesem la un moment dat de citeam tot timpul cat nu era musai sa fac altceva, Dansul… l-am citit cu intermitente. Prea multe fire noi si personaje noi de care nu ne pasa, lungiri inutile… probabil cartea ar fi avut mult de castigat daca ar fi avut un redactor hotarat, neintimidat de prestigiul lui G.R.R. Martin, care sa taie in carne vie (mai bine zis sa taie lasand numai carnea vie si un minimum sanatos de grasime). Poate asa iesea un singur volum din 4+5 (mai ales ca sunt secvente care se repeta, la perspectiva lui Sam respectiv Jon).

Cat despre Daenerys, aici nu iti impartasesc sentimentele. Poate pt ca eu am inceput cu serialul, nu cu cartile, dar pt mine Daenerys (cea din film) era un personaj favorit. E drept ca a mai scazut in ochii mei cand am vazut-o „eliberand” orase in stil american si facand bai de multime.

Dar Jon Snow nu e ala „pasamite, dat cu capu’ de peretzi cand era bebelush” – asta iti va fi clar daca reusesti pana la urma sa citesti volumul 5. Ala era fiul legitim al printului, ori eu (si altii) presupuneam ca Jon e filul ilegitim al printului cu sora rapita a lui Ned Stark (si logodnica lui Robert).

Lasă un răspuns

I’m looking for work

colaborare sau full time - detalii aici
Iulie 2013
L M M M V S D
« Noi   Aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
